Egy tiszaszéli gyárvárosban nőttem fel, ami régen úgy nézett
ki tulajdonképpen, mint - kis túlzással - egy nagy 18 000 fős lakótelep.
Gyerekkoromat azzal töltöttem, hogy folyton a környéken randalíroztunk.
Gördeszkáztam, aztán áttértem a görkorira, firkáltam a falakat és oldalláncot
hordtam. Az iskolában folyton fekete pontokat osztottak a tanárok a füzetembe,
pedig nem mondanám, hogy rossz tanuló lettem volna csak hát a fegyelem...nah az
hiányzott. Tehát mindig is egy szókimondó, nagy mellényű, nyers, sutyerák kis
pöcs voltam...és hát igazából a
Motörhead az én zeném! :)
Az a Motörhead, ami túlzás nélkül közel 40 éve(!) nyomja
ugyanazt az ős RocknRollt, amit apámnak a generációja óta töretlenül rajongók
milliói fedeznek fel újra és újra és teszik magukévá. Ezt a zenét aki nem érzi,
de rockernek tartja magát az nyugodtan lapozhat is innen és én személyesen
kérem, hogy ne olvassa az írásaimat,
mert szerintem ő nem RocknRoll arc!!! Lemmy Kilmister 1975-ben és 2013-ban is
ugyan azt az elsöprő erőt mutatja meg az éppen aktuális generációnak, amit az
elején elhatározott! Ő és a hozzá hasonló emberek tartják életben a RocknRoll
szellemét!
Én nem várok új hangzást! Én nem akarok más Motörheadet!
Nekem nem hiányzik, hogy Lemmy kiadjon egy rohadt szimfonikus zenekarral
előadott tetves válogatás lemezt! NEM!
Sokszor a már a megszokott bevált dolgokat várja az ember egy-egy zenekartól.
Hála istennek Lemmyék esetében ilyen fajta elkorcsosulás nem fenyeget. Az
Aftershock-tól is azt kapjuk, amire egy igazi Motörhead fan vágyik.
A RocknRoll dinoszauruszai úgy tolják a lemezt az arcodba,
hogy az egyszeri rajongó csak pislog,
mint a húsleves szagú öreg nénik a 15-ös buszon. Semmi nyoma annak, hogy
beépített defibrillátora van, nem bagózik, nem iszik, hiszen cukorbeteg, és már
a csajokat sem kergeti úgy, mint 38 évvel ezelőtt tette.
A lemez egyből a Hearthbreaker-el
kezd, amiről már az első pár másodperc után tudjuk, itt bizony egy
klasszikussal van dolgunk. Aztán a Coup de
Grace ami kb. ugyan ez csak kicsit félelmetesebb, de csak ezután jön az
igazi kedvencem a Lost Woman Blues. Ami
egy ízig vérig Rock Blues ballada, annyira húzós gitár riffekkel, hogy a The Black Keys rajongó hipszter kis buzi
gyerekek jegyzetelhetnének erőteljesen, ha még nem élveztek a gatyájukba a dal
hangulatától! Egyébként abszolút a ZZ TOP La Futura lemeze ugrott be róla többszöri
hallgatás után.
Aztán ismét pofán csap a Motörhead, ha esetleg elaludtál
volna a Lost Woman Blues közben a The End of Time, majd ismét felpörget!
Annyira lendületes, hogy leszakad a pofám! Nem hinném el ha nem tudnám, bizony
ezek a fickók 70-hez közelítenek. Annyira gyorsak a témák, hogy szétrobban az
energiától. Album hallgatása közben ezektől a számoktól rám tör a: most azonnal be akarok rúgni, lemenni az
első kocsmába a haverokkal és verekedést kezdeményezni!!!
Persze a klasszikus Motörheades középtempós számok is
megvannak, pl. a Do you Believe, vagy
a Death Machine illetve a móka vége
felé a Knife. Aztán ott van még a
másik egyetlen lassú szám a Lost Woman
Blues mellett a Dust and Glass
is, ami kicsit emészthetőbb, populárisabb hangvételű dal. Kiemelném a korongról még a szaggatott gitár
témával operáló Silence when you Speak to
Me-t vagy a éppen a könnyedebb Crying
Shame-t.
Lényegében véve az egész lemez nagyon nagyot üt! Az összes
szám durván meg van csinálva rajta. Lemmy hű fegyverhordozói Phil
"Wizzö" Campbell a tőle megszokott módon termeli a lemezen a
durvábbnál durvább gitár témákat és szólókat, Mikke Dee pedig a műfaj egyik
legjobb dobosa szóval ezt inkább hagyjuk is.
Az Aftershock óriási lemez. Már most klasszikus és ez nálam
azt jelenti, hogy 10/10 az az a
maximális pontszámot érdemelheti csak! Lemmy
Kilmister, Michael Monroe, Slash... és még sok más előadó akik korukat meghazudtolva
újra és újra képesek megmutatni az éppen aktuális generációnak miről szól ez a
kibaszott kurva RocknRoll!!! Nah ezért LEGENDÁK ők!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése